Priser klasse A

Hos oss kan du betale med bankkort, kontant, Vipps eller faktura. Vi tar ikke kredittkort. Se elevinformasjon for nærmere informasjon om bestilling og avbestilling av timer.

Prisene gjelder fra 01.01.24. Forbehold om trykkfeil samt prisjustering.

Trinn 1 – trafikalt grunnkurs

Avhengig av årstid gjennomføres kurset med og uten trafikant i mørket. Trafikant i mørket gjennomføres kun i perioden oktober- mars. De som tar kurset fra mars- oktober må ta igjen trafikant i mørket senere i opplæringen for å kunne øvelseskjøre i perioden 01.11-15.03.

Trinn 2 – Grunnleggende opplæring

På dette trinnet skal du lære om motorsykkelen, motorsykkelkjøring og å bruke motorsykkelen rent kjøreteknisk.

Før du begynner på den praktiske opplæringen, må du ta 3 timer teoretisk opplæring. Grunnkurset er det samme for klasse A1, A2 og A, og du trenger bare å gjennomføre kurset én gang.

Trinn 3 – Trafikal del

På dette trinnet skal du lære å kjøre tilnærmet selvstendig i variert trafikk.

Trinn 4 – Avsluttende opplæring

På dette trinnet skal du bli så god at du kan kjøre på en ansvarlig måte og i god samhandling med andre trafikanter.

Teoriprøve og oppkjøring hos Statens vegvesen

Gebyrer til Statens vegvesen